På workshoppen deltog ledere, medarbejdere fra skadestuen og de tre konsulenter fra Idéklinikken, Jesper Jønsson, Pernille Woller og Sanne Daugaard.
- Workshoppen handlede om at få identificeret nogle målsætninger, som kan fungere som rød tråd for det fremadrettede løsningsarbejde. Med andre ord, at få formuleret visionen for den fremtidige patientoplevelse i skadestuen, forklarer Jesper Jønsson.
Resultatet var nogle bud på konkrete serviceløfter - det vil sige ønsker om, hvordan patienterne skal opleve mødet med skadestuen, både hvad angår informationsniveau, kvalitet og generel imødekommenhed.
I næste fase skal Idéklinikken hjælpe med at specificere serviceløfterne yderligere og komme med konkrete løsningsforslag til, hvordan skadestuens visioner for patientoplevelsen kan indfries. Her vil der være fokus på de fysiske rammer (indretningen) i skadestuen, de interne arbejdsprocesser samt informationen til patienterne.
Læs de tidligere artikler i serien om Idéklinikkens arbejde i Skadestuen
her og
her.